4 lucruri pe care poti sa le ceri unei firme de paza ca sa-ti cresti profitul
In general, firmele de securitate privata , odata contractate joaca rol de “executant” al procedurilor si protocoalelor de securitate pe care, de cele mai multe, ori ti le stabilesti tu , daca ai experienta !!!… ori ti le sugereaza ei, si atunci nu e tocmai ce trebuie, ori le stabileste fiecare agent de securitate, dupa cum ii convine, si atunci e foarte grav…
Daca nu le vei cere tu nimic, mai ales ca sunt destul de multi “profesionisti” in domeniu care “stiu ei ce au de facut”, vor face dupa cum cred ei ca e mai bine (Pentru cine ?). In general ei stiu ce ar trebui sa faca , dar si fac ?
Din pacate, sub influenta scuzelor de genul “e pretul contractului prea mic” (dar l-am acceptat asa !!!), sau eterna problema a lipsei de personal calificat, si cand spun calificat nu ma refer la diplome, ma refer la compententa profesionala reala , jucatorii din piata serviciilor de securitate privata aleg sa faca “doar ce zice legea” adica aproape nimic din ce te-ar ajuta in mod concret. E adevarat ca o firma de securitate privata are ca principal rol asigurarea securitatii bunurilor si protectia persoanelor, insa e atat de generala aceasta “lozinca”, incat ajunge sa fie total neplacuta de fiecare data cand o auzi.
Primul lucru pe care trebuie sa-l ceri este “Respectarea normelor de acces” – acolo unde e cazul
Cand vorbim despre respectarea normelor de control ale accesului ne gandim in principal, ca agentul de securitate nu va lasa sa intre in incinta decat persoane care chiar au treaba cu noi. Realitatea este din pacate alta.
In principal nu trebuie sa uiti faptul ca primul care trebuie sa respecte o regula e cel care a instituit-o. Degeaba ai “obligat” angajatii sa poarte ecusoane de identificare la vedere, daca tu nu-l ai. Daca ai o companie cu destui angajati, nu e obligatoriu sa te cunoasca toata lumea, si tu chiar trebuie sa influentezi prin puterea exemplului- esti leader.
Daca institui reguli clare si cat mai complexe, atunci scapi de multe batati de cap. De ex vanzatorii ambulanti care vin sa-si prezinte produsele “fetelor de la birouri”,de obicei nu prea pleaca cu mana goala, perturba activitatea, creaza dezordine, deranjeaza pe cei care ar trebui sa se concentreze la ce au de facut, etc…
Gandeste-te ce inseamna sa trebuiasca sa faci o oferta unui client azi la ora 14:00 (el avand si oferta concurentei), tu stii ca a ta ar putea fi mai buna, insa departamentul financiar nu ti-a dat raspunsul cerut cu privire anumite costuri, ptr ca d-ra secretara X, asteapta un raspuns de la d-l manager Y, care momentan probeaza manusi de ski si face cumparaturi de craciun ptr familie, de la un vanzator ambulant care il tine ocupat. E ora 13:50, si tu inca nu ai toate datele. Iti este greu sa-i spui d-lui Y ca nu face bine ceea ce face, pentru ca e un om vechi in companie care te scoate din multe belele si s-a obisnuit asa …
Dar daca vanzatorii ambulanti ar fi opriti de la intrare ? Nu cumva d-l Y ar intelege ca asta e regula companiei si nu ar mai fi in situatia sa incurce lucrurile, efectul final fiind in cazul de fata un client in plus pentru firma ta ?
Respectarea normelor SSM si PSI un al motiv sa ceri ceva in mod special de la furnizorul tau de servicii de securitate. Intradevar ai angajat un specialist ca asa cere legea, ai serviciu extern contractat, insa persoana desemnata din interiorul firmei tale, in general are multe altele de facut, si pe partea de SSM si PSI, se limiteaza la facutul hartiilor si “verificarea” echipamentelor … Ai stabilit locuri de fumat, ai cumparat echipamente de protectia muncii, insa …. Surpriza !!! Muncitorii nu au incaltamintea ta (ca nu le place firma), nu poarta casca, nu poarta vesta sau ochelari de protectie… Si asta pana la primul accident de munca, cand vine ITM-ul constata o gramada de nebunii, primesti zeci de lei amenzi, ramai fara oameni la lucru, si asta doar pentru ca nu te-ai gandit ca un agent de securitate, poate sa aiba in atributii respectarea normelor SSM si PSI.Da e legal . Daca furnizorul de servicii de securitate e profesionist, va accepta fara probleme ca in consemnul particular al postului, agentii de securitate sa aiba atributii de control in acest sens. Atentie, masurile ptr abateri le iei tu, insa trebuie sa le iei, ptr ca orice abatere (prima data)de la o norma devine obisnuinta a duoa oara, acceptata de toate partile in viitor.
Sistemul de control al cheilor
Daca analiza de risc la Securitate fizica a fost facuta de un profesionist, in adevaratul sens al cuvantului, vei descoperi intre paginile raportului de evaluare, la capitolul masuri, o sectiune de genul “Managementul cheilor”. Da. Exista si o astfel de nebunie. De principiu se refera la un set de reguli de pastrare, manipulare si control al circulatiei cheilor in fiecare facilitate a firmei tale. Adica, cine poate face o cheie cand e nevoie, unde se pastreaza, cine poate pleca acasa cu o cheie de la un birou sau atelier, cine raspunde de nr lor, cum se distribuie si cine are dreptul sa ridice o anumita cheie de la panoul de pastrare instalat in cabina agentului de securitate. Astfel se limiteaza clar numarul de persoane care au acces in anumite spatii, in timpul sau in afara orelor de program, iar in cazul unui incident de securitate vei stii ce sa cauti si mai ales pe cine !!!
Procedura de scoatere a bunurilor din societate
Eeeee, aici treburile se complica un pic. De ce ai avea nevoie de o anume procedura pentru scoaterea bunurilor din societate, si aici nu ma refer neaparat la produsele pe care le vinzi ? Pentru ca pe acelea esti, cu ochii in patru. Insa ce te faci daca un angajat are nevoie acasa de o bormasina ptr a face o gaura… Ce crezi ca va face ? O va lua si daca e constient ca doar el stie de acest lucru, crezi ca o va mai aduce inapoi ? Daca va fi prins ? Atunci cu siguranta sansele ca bunul tau sa se intoarca in firma sunt la mila destinului.De obicei ZERO !!!
Dar daca ai institui un sistem de imprumut ?
Cu siguranta el va aduce bunurile inapoi pentru ca a fost facil sa o obtina, si nu a necesitat vreun efort, de orice natura…
Pune firma de paza sa creeze astfel de proceduri care sa te ajute real in activitatea ta, implica pe toata lumea, pentru ca platesti pentru asta.